18 Temmuz 2016 Pazartesi

İncil’de 7 Safha 4 Teslim

                       İncil’de 7 Safha 4 Teslim

Sevgili kardeşlerim, öncelikle hanif dîninin hedef emirlerini oluşturan 7 safha 4 teslimi bir tekrar edelim inşallah.
Hz. Musa’nın dîni, Hz İsa’nın dîni, Peygamber Efendimiz (S.A.V)’in dîni; hepsi Hz. İbrâhîm’in dîni olan hanif dînidir. Aralarında dînin temelleri dikkate alındığında hiçbir farklılık yoktur. Hz. İbrâhîm’in hanif dîni aynı zamanda İslâm dînidir. Ondan evvel Hz. İsa’nın dînidir. Ondan evvel Hz. Musa’nın dînidir. Hz. Musa’dan evvel de Hz. İbrâhîm’in dînidir. Allahû Tealâ Şûrâ Suresinin 13. âyet-i kerimesinde buyuruyor ki:
42/ŞÛRÂ-13: Şerea lekum mined dîni mâ vassâ bihî nûhan vellezî evhaynâ ileyke ve mâ vassaynâ bihî ibrâhîme ve mûsâ ve îsâ, en ekîmûd dîne ve lâ teteferrekû fîh(fîhi), kebure alel muşrikîne mâ ted’ûhum ileyh(ileyhi), allâhu yectebî ileyhi men yeşâu ve yehdî ileyhi men yunîb(yunîbu).
(Allah) dînde, onunla Hz. Nuh'a vasiyet ettiği (farz kıldığı) şeyi (şeriati); “Dîni ikame edin (ayakta, hayatta tutun) ve onda (dînde) fırkalara ayrılmayın.” diye Hz. İbrâhîm'e, Hz. Musa'ya ve Hz. İsa'ya vasiyet ettiğimiz şeyi Sana da vahyederek, size de şeriat kıldı. Senin onları, kendisine çağırdığın şey (Allah'a ulaşmayı dileme) müşriklere zor geldi. Allah, dilediğini Kendisine seçer ve O'na yöneleni, Kendisine ulaştırır (ruhunu hayatta iken Kendisine ulaştırır).
“Hz. Nuh’a, Hz. İbrâhîm’e verdiğimiz, Hz. Musa ve Hz. İsa’ya indirdiğimiz şeriatı Sana vahyetmek suretiyle size de şeriat kıldık (yani sana ve senin sahâbene de şeriat kıldık). Dîni ayakta tutun ve fırkalara ayrılmayın.” diye buyuruyor Allahû Tealâ. 

‘Dîni ayakta tutun ve fırkalara ayrılmayın diye" ifadesi, dînin daima kıyamda kalmasını ifade eder. Rûm Suresinin 30. âyet-i kerimesinde Allahû Tealâ: “Dînin kıyamda olan (kayyum) dîn olduğunu, ezelî ve ebedî dîn olduğunu.” söylüyor. Allahû Tealâ Rûm-30'da Peygamber Efendimiz (S.A.V)’e diyor ki:
30/RÛM-30: Fe ekim vecheke lid dîni hanîfâ(hanîfen), fıtratallâhilletî fataran nâse aleyhâ, lâ tebdîle li halkıllâh(halkıllâhi), zâliked dînul kayyimu ve lâkinne ekseren nâsi lâ ya’lemûn(ya’lemûne).
Artık hanif olarak kendini (vechini) dîn için ikame et, Allah'ın hanif fıtratıyla ki; Allah, insanları onun üzerine (hanif fıtratıyla) yaratmıştır. Allah'ın yaratmasında değişme olmaz. Kayyum olan (kaim olacak, ezelden ebede kadar yaşayacak) dîn budur. Fakat insanların çoğu bilmez.

“Hanif olarak vechini dîne ikame et, (dîni ayakta tutmak üzere) o dîn ki; kayyum olan dîndir (yani ezelden ebede devam edecek olan dîndir). Sen hanifsin ve Biz bütün insanları hanif fıtratıyla yarattık. Allah'ın ne hanif fıtratıyla yaratmasında ne de dînin kayyum olmasında bir değişiklik göremezsin.”

Hem insanlar hanif dîniyle (hanif fıtratıyla) yaratılır hem de dîn, hanif dînidir. Allah'ın ne dîni değiştirmesi mümkündür ne de insanları değiştirmesi söz konusudur. İkisini de değiştirmeyeceğini.’ söylüyor, Allahû Tealâ. İşte görüyoruz ki asıl olan bir tek şeriattır; Hz. İbrâhîm’in hanif dîninin şeriatıdır. İnsanlar da hanif dîni üzerine hanif olarak yaratılmıştır. Dîn de sadece ve sadece hanif dînidir. İslâm dîni de hanif dîninin ta kendisidir. Hz. İbrâhîm’in hanif dînine baktığımız zaman gördüğümüz şey, gayet açık 3 esas söz konusu:

1. Vahdet: Allah'ın tekliği.

2. Tevhid: Tek bir dîn etrafında toplanan insanlar. Allah'a ulaşmayı dilemekten irade teslimine kadar geçen, herşeyi Allah'a teslim etmek üzere Allah'a ulaşmayı dileyen insanların tek bir fırkayı oluşturması; tevhid. Bu ikinci faktör. Birinci faktör vahdet; Allah’ın tekliği. İkinci faktör tevhid; sadece Allah’a ulaşmayı dileyenlerin oluşturduğu tek bir topluluk.

3. Teslim: Ruhun, vechin, (yani fizik vücudun) nefsin ve iradenin Allah'a teslimi.

İşte bu, tek dînin Allah'ın değişik zaman aralarında Hz. Musa’ya, Hz. İsa’ya ve Hz. Muhammed Mustafa (S.A.V)’e indirdiği Tevrat, İncil ve Kur’ân’ın temelde aynı kitaplar olduğunu sizlere ispat etmek için buradayız. İslâm dîninin özelliği 7 safha ve 4 tane teslimdir.

1. safha: Allah’a ulaşmayı dilemek. (3. basamak)
2. safha: Mürşide ulaşıp tâbiiyet. (14. basamak)
3. safha: Ruhun hayattayken Allah’a ulaşması (teslimi) (22. basamak).
4. safha: Fizik vücudun Allah’a teslimi. (25. basamak) (2. TESLİM)
5. safha: Nefsin teslimi. (26. basamak) (3. TESLİM)
6. safha: Muhlis olmak. (27. basamak) Ve irşad makamına tayin edilmesi başkalarını irşad etmekle görevli oluşu.
7. safha: İradenin Allah’a teslimi. (28. basamak) (4. TESLİM)

Bu 7 Safha acaba İncil’de de farz mı?

1.safha: Allah’a ulaşmayı dilemek

Matta 7 - 7: Dileyin, size verilecek; arayın, bulacaksınız; kapıyı çalın, size açılacaktır.

Kim Allah’a ulaşmayı dilerse, (Allah’a mülâki olmayı dilerse) Allah onu mutlaka Kendisine ulaştıracaktır. Bu, kapıyı çalmaktır. Kapı açılınca da ruh, Allah’a ulaşacaktır.

Matta 7: 8: Çünkü her dileyen alır, arayan bulur, kapı çalana açılır.

Öyleyse kim Allah'a ulaşmayı dilerse bu, kapıyı çalmaktır, Allah kapıyı açacaktır ve mutlaka o kişinin ruhunu Kendisine ulaştıracaktır. Allahû Tealâ ifade de: “Dileyin! Size verilecek. (Allah'a ulaşmayı dileyin! Allah sizi Kendisine ulaştırsın.)” diyor Allahû Tealâ (Matta 7: 7 ve 8).

1. Safha ile ilgili diğer âyetler:
Matta 13: 15-16 Çünkü bu halkın yüreği duygusuzlaştı, Kulakları ağırlaştı. Gözlerini kapadılar. Öyle ki, gözleri görmesin, Kulakları duymasın, yürekleri anlamasın Ve bana dönmesinler. Dönselerdi, onları iyileştirirdim.' "Ama ne mutlu size ki, gözleriniz görüyor, kulaklarınız işitiyor!
İş 22: 27  Sen O'na dua edeceksin ve O seni duyacak, ve yeminlerini yerine getireceksin.
İş 22: 30  O suçsuz olmayanı bile ulaştırır, o kişi ki, senin temiz ellerinin aracılığı ile ulaşır."
Havariler, Allah'a ulaşmayı dilemişler:

Matta 13: 16 Ama ne mutlu size ki, gözleriniz görüyor, kulaklarınız işitiyor!
Yuhanna 3: 21 Ama gerçeği uygulayan kişi yaptıklarını, Tanrı'ya dayanarak yaptığını göstermek için ışığa gelir.
2.Selanikliler 2: 14 Rabbimiz İsa Mesih'in yüceliğine kavuşmanız için, bildirdiğimiz Müjde'yle sizi bu kurtuluşa çagırdı.

İbraniler 4: 6 Demek ki, bazılarının huzur diyarına gireceği kesindir. Daha önce iyi haberi almış olanlar söz dinlemedikleri için o diyara giremediler.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.